poniedziałek, 30 października 2017

Maszyna reklamowa Google jest nie do powstrzymania

Nawet rozwijający się kryzys przez zakup Rosjan reklam wyborczych i zamieszanie związane ze zwolnieniem inżyniera, w związku z jego notatką na temat różnorodności.
Google
Alphabet, firma macierzysta Google, ujawniła w czwartek, że sprzedaż za trzeci kwartał wynosiła 27,77 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 24% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Wzrost sprzedaży wśród najlepszych osiągnięć w ostatnich kwartałach był częściowo spowodowany dalszym rozwojem wyświetleń reklam na urządzeniach mobilnych i YouTube.

W oświadczeniu Alphabet CFO Ruth Porat przypisywała "siłę" innych zakładów, co odnosi się do różnych projektów lotów na Księżyc firmy.

Kategoria, która obejmowała Nest i dostęp do szybkiego Internetu, przyniosła sprzedaż, w tym kwartale wynoszącą 302 mln USD, większą, niż 200 mln USD rok wcześniej. Straty w tych kosztownych zakładach, również się zawęziły, ale w tym kwartale pozostawały na wysokim poziomie 812 milionów dolarów.

Akcje spółki wzrosły o 3% po godzinach w czwartek, po tym, jak przedstawiono prognozowane wyniki popychając firmę z powrotem do ponad 1000 USD za akcję.

W przeciągu tygodni przed ujawnieniem raportu o zarobkach firma Google znalazła się na celowniku Kongresu przez kupowanie przez Rosjan reklam na swojej platformie, przeznaczonych do rozpowszechniania dezinformacji i podziałów w Ameryce przed wyborami prezydenckimi w 2016 roku.

Google, Facebook i Twitter zostały poproszone o zeznawanie przed Kongresem.

James Cakmak, analityk z Monness, Crespi, Hard, napisał w notatce inwestorskiej przed zarobkami Alphabetu "w perspektywie krótkoterminowej, największe znaczenie mają regulacje." Nie oznacza, to jednak UE, a raczej dochodzenie w sprawie Rosji, co wiąże się z brakiem przejrzystości w kwestii prywatności."

Jeśli ma to szkodliwy wpływ na reputację firmy Google, to nie będzie tego jeszcze ostatecznie widać. Podobnie, jak bojkot reklamodawcy nad ekstremistycznymi treściami w YouTube wydaje się w dużym stopniu rozwiązany.

"Zdecydowana większość reklamodawców nigdy nie odejdzie," powiedział Porat na ujawnieniu zarobków w czwartek". "A ci, co to zrobili, wielu z nich powróci na platformę."

Źródło: http://money.cnn.com/2017/10/26/technology/business/google-earnings/index.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz