sobota, 13 stycznia 2018

Volkswagen i Hyundai poważnie traktują technikę aut jeżdżących samodzielnie

logo Aurora Innovation
Dwóch największych na świecie producentów samochodów zawarło umowy z wysoko-profilowym startupem w Dolinie Krzemowej, aby rozwinąć autonomiczne pojazdy.

Grupa Volkswagen i Hyundai ogłosiły w czwartek partnerstwo z Aurora Innovation, producentem samojezdnej technologii samochodowej.

Wysiłki te podważają tendencję producentów samochodów do ostrożnej pracy z firmami, z Doliny Krzemowej. Volkswagen i Hyundai zwróciły się do Aurory, aby przyspieszyć pojawienie się nowej technologii na drogach.

Hyundai powiedział, że będzie używał technologii Aurory w SUVie z ogniwami paliwowymi, który według niego najlepiej nadaje się do autonomicznej jazdy, biorąc pod uwagę zasięg pojazdu.

Volkswagen zamierza wykorzystywać technologię Aurory w różnych pojazdach, takich jak wahadłowce, vany, kapsuły i ciężarówki. Przewiduje także obsługę usługi wspólnego przejazdu w miastach.

Zarówno Volkswagen, jak i Hyundai spodziewają się, że ich samojezdne pojazdy pojawią się w 2021 roku.

Założona pod koniec 2016 r. Aurora przyciągnęła uwagę branży motoryzacyjnej. Buduje skomplikowane systemy wymagane do kontrolowania samojezdnych samochodów, które muszą rozumieć otoczenie i podejmować mądre decyzje.

Jej współzałożyciele, to jedne z największych nazwisk w branży, którzy prowadzili własne badania w Google i Tesli.

"Naszą misją jest wdrożenie tej technologii szybko, bezpiecznie i jak najszerzej" - powiedział Chris Urmson, dyrektor generalny Aurory dla CNN Tech.

Jednym z ważnych pytań w świecie samochodów do samodzielnego prowadzenia jest podział zysków, między starą strażą - tradycyjnymi producentami samochodów - a nowymi uczestnikami, takimi, jak Aurora.

Chociaż nie udało się przedstawić dokładnych szczegółów, wszystkie strony stwierdziły, że są pewne, że mogą dokonać sprawiedliwego podziału.

"Zbliżamy się do problemu nastawienia do obfitości" - powiedział dyrektor generalny Aurory, Sterling Anderson, w wywiadzie dla CNN Tech. "Jeśli uda nam się wspólnie wyrównać różnice, to wszyscy zaangażowani będą dobrze prosperować. Będzie, to pozytywny wynik dla całego świata, Aurory i naszych partnerów."

Badanie przeprowadzone przez Intela w 2017 r. przewiduje, że do 2050 r. przemysł ten będzie wart 7 bilionów dolarów.

Każdego roku 1,25 miliona ludzi ginie w wypadkach samochodowych na całym świecie. Te zgony są w przeważającej mierze spowodowane ludzkim błędem. Usunięcie kierowców może przynieść ogromne korzyści w zakresie bezpieczeństwa.

Podczas, gdy Volkswagen i Hyundai są rywalami, producenci samochodów powiedzieli, że ruch Aurory skierowany do pracy z wieloma firmami powiększy jej technologię, a ostatecznie przyspieszy przybycie bezpiecznych autonomicznych pojazdów.

"Rozwiązanie [wyzwań związanych z] technologią samojezdną przyniesie społeczeństwu wiele korzyści - nie tylko ze względu na wygodę, ale także bezpieczeństwo", powiedział Jang Woongjun, który prowadzi prace nad autonomicznymi pojazdami w Hyundai. "Nie sądzę, żeby istniała jedna firma, która mogłaby wszystko rozwijać samodzielnie."

Źródło: http://money.cnn.com/2018/01/04/technology/volkswagen-hyundai-self-driving-car-aurora/index.html
Opracowano na podstawie tekstu autora: Matt McFarald

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz